آدرس جدید وبلاگ رپ بیست لوکس بلاگ
کاملترین نقد در مورد شاهین نجفی (نوشته: آرین)
جمعه 5 آذر 1395 ساعت 16:6 | بازدید : 18421 | نویسنده : Ariyan Kabiri | آرین کبیری | ( نظرات )

کاملترین مقاله در مورد شاهین نجفی

نوشته: آرین

توجه: اگر شما فردی اهل هیجان در بحث هستید خواهش میکنم همین الان صفحه رو ببنید چون با مطالعه مقاله از کوره در میرید و بدون استدلال به همه چیز فحش میدید.

این مقاله نظر من در مورد شاهین نجفی هست و میتونم بگم تمام مقاله بر علیه ایشون نوشته شده و این نظر بنده هست که با استدلال اثباتش میکنم.

شاهین نجفی و رپ

شاهین نجفی یک خواننده هست که اوایل برا ی اینکه بتونه مشهور بشه شروع کارش بصورت غیر رسمی و گسترده شایعه کرد که توی ایرانه و حکم تیرش رو دادن و سال 88 با سومین آلبومش از ایران فرار کرده!!! و بعدها با تلاش برای گرفتن یک فتوا کم کم این شایعه قدیمی رو از روی اینترنت برداشت. 

او از سبک رپ استفاده کرد و دلیلش هم این بود که از رپ متنفر بود و میخواست مخاطب های این سبک رو انتقال بده به راک، او در مصاحبه با مجله اشپیگل گفت که بعد از انتشار آهنگ نقی ممکن بود نگاه بعضی ها به سبک رپ منفی بشه اما چون به نظرش هیپ هاپ فرهنگ مبتذلی هست و از موسیقی رپ هم بدش میومد اینکار براش مهم نبود. او در یک مصاحبه صوتی با رادیو ویچه وله که در مورد آلبوم هیچ هیچ هیچ (اولین آلبوم غیر رپ شاهین نجفی) گفت که رپ و هیپ هاپ رو به مبتذل و ور افتاده میدونه.

تناقض: او قبل از مصاحبه با اشپیگل در مستند "ایستاده مردن با شاهین نجفی" گفته بود که بدبختی من اینه که من رو با رپ شناختن اما هیپ هاپ خرده فرهنگیه واسه خودش که هنرمندهای خودش رو داره و نه اینکه بد باشه فقط من رپر نیستم همین! و اضافه کرد که رپ مثل یک کلاف توی دستشه که بستتش و گذاشته کنار و هروقت بخواد دوباره درش میاره!!

همچنین در آهنگ هایی مثل "ما شریم" و "فحش بده" و همچنین ویدیوهای پرسش و پاسخ پیج فیس بوکش گفت که رپ فنی اینی بود که من خوندم و فنش هم این بود که رپ در مورد درد بود و اونچه که باید در رپ انجام میشد رو بنده انجام دادم.

وی در مصاحبه با برنامه تهران ریویو گفت که رپ چه در ایران چه در خارج به 5دسته تقسیم میشه که این دسته بندی غلط بود که بر اساس موضوع بود و از تک تک این 5دسته صحبت کرد که 4دسته اول رو تا میتونست کوبید و دسته پنجم که آخرین دسته بود رو رپی نامید که فقط خودش میخونه.

ضعیف بودن آهنگها

ایشون تو همون مصاحبه با تهران ریویو گفتن که استعاره و ایهام و ابهام شعر رو خراب میکنه! و ایشون خودشون رو در استعاره گیر ننداختن و در مرود آهنگ "وقتی که" توضیح میدن که روی دوچرخه رکاب میزدن و هر چند دقیقه یک مصراع رو با موبایل تیکه تیکه ضبط میکردن.

خب عزیزان این آهنگ فالش هستش!! تمام مصاحبه ها و آهنگهایی که اسم میبرم وجود داره و میتونید با دقت گوش بدید. جدا از فالش بودن این آهنگ، ایشون تعداد زیادی آهنگ دارن که فالش هست و کلام و صدا از روی ریتم پرت میشه. توی آهنگهای رپی که خوندن هم همینطور اصلا اصول وزن سازی درست رو بلد نیستن واژه هایی مثل (اینجا/اونجا) یا مثلا (شر شو / خر نشو) رو باهم بجای وزن و قافیه استفاده میکنن یا اینکه در بهترین حالت (توه ها/کودتا) یا (مادرم/بخرم) که اینها به کل نادرست هستن اگر وزن سازی رپ رو نمیشناسید به مثال زیر توجه کنید:

وزن سازی توی رپ حداقل باید 2کلمه ای باشه که هم صحیح سوار آهنگ بشه و هم فن صحیح نوشتاری داشته باشه مثل:

ببین مادر من دیوونم بشین بازم / برام دعا کن و بریز باز اشک

از گشتن دنبال من هر روز بگیر پادرد / درمونی نیست به این پاتزهر

شیطان توی کلیسام هست / اونی نیستم که میش ناختن

و.....

یا

زمان رفت زمان نیست عقربه دیره برگرد / من از درد نخوندم چون دیگه سیرم از درد

من دیگه سیره قلبم / وقتش ر سیده در رم

اما من تیره برقم / هم طعم شیره سردم

روازمو تیره کردم / من دیگه سیره قلبم

و.........

حالا به شعرهای بی وزن و قافیه ی شاهین نجفی دقت کنید:

سلام منو برسون به قبر مادرم / قول داده بودم واسش خونه میخرم

سلام منو برسون مثل یه دعا بهش / بگو ماتوی جهنمیم تو خوبی تو بهشت

بگو بپرسه گاهی حال ما زنده هارو / بگو تا کی صدا بزنیم خدا رو

یا این یکی:

بابا قرار نیست نون بده / اینجا هر زن واسه نون جون میده

منو خط بزن بنویس از نو / همنوع

هر روز ایده ی انقلاب از سرنگ بابا تا چادر مادر / از ریه ی خراب، تجاوز به خواهر

دوستانی که وزن سازی رو بلد نیستن برن مطالعه کنن الکی کامنت نذارن که جون بده و نون میده توی رپ رو میشه توی رپ در کنار هم بجای وزن 2تایی استفاده کرد، عده ای از طرفدارای ایشون میگن که رپ امینم و تیک ناین هم وزن نداره!! اولا اشتباه اونها باعث نمیشه کار غلط ایشون درست بشه دوما اتفاقا تمام آهنگهای امینم و تک ناین روی وزن میچرخه و میتونید حتی مصاحبه هاشونو در مورد آموزش وزن سازی توی شعر رپ ببینید و دیگه الکی اظهار نظر سرسری نکنید. عده دیگه ای هم میگن که این یک سبک جدیده مثل شعر نو!! که این دیگه جای قهقه زدن از ته دل داره که آخه عزیزان شعر نو هم اصول داره وگرنه همه حرف زدن های ما در طول روز خودش شعر بود که! و اینکه شعرنو هیچ ربطی به رپ نداره و این روش غلط آقای نجفی مال دورانیه که اولین شعر رپ در 200 سال پیش نوشته شد و اصلا چیزی که مبتدیه اصولی و هنری و موندگار نیست. عده دیگه ای هم هستن که میگن مهم حرفهاشه که جدا از اینکه این دوستان اگر دنبال حرف هستن باید برن کتاب بخونن نه رپ باید بگم که حرفهای آقای نجفی از سرتاپا پر از غلط و دورویی و تناقضه که جلوتر بهش میپردازیم.

دزدی و نقض قانون کپی رایت

شاهین نجفی بسیاری از شعرها و عکسها و حتی کاور آلبومها و لوگوها و بیت آهنگهاش کپی شده از نمونه های خارجیه که اینجا فقط به چند نمونه ش اشاره میکنیم و نمونه های دیگه ش توی یوتیوب پره کافیه توی گوگول این رو سرچ کنید "شاهین نجفی اسکی" تا تعداد بیشتری از اسکی های این عزیز رو ببینید.

شاهین نجفی ترامادول

 

آهنگهای اسکی شده رو نمیذارم که اگه واقعا علاقمند هستید خودتون توی گوگل و یوتیوب سرچ کنید کنید اسکی های شاهین نجفی رو تا بشنوید، مشکل اصلی هم اینه که ایشون بیشتر آهنگهاشون کپی هست اونم بدون ذکر اسم صاحب ملودی اصلی و همیشه گفتن که خودشون آهنگسازن و تنظیم کننده آقای مجید کاظمی و بابک خزایی! و از همه بدتر این آلبوم هارو بدون رعایت حقوق کپی رایت فروختن!! این دیگه یعنی انتهای دزدی کردن. ساسی مانکن هم همچین کار ضعیفی رو انجام نمیده که ایشون انجام دادن.

موضع گیری در مورد سیاست و مذهب

از اونجایی که بارها دیده شده طرفداران ایشون بسیار دچار توهم توطئه هستن باید همینجا عنوان کنم من فقط در مورد نوع موضع گیری های ایشون صحبت میکنم و به عقاید موافق یا مخالف شخص من با این مسائل کاری نداشته باشید و با دقت ببینید که شاهین نجفی چطور به این مسائل پرداخته.

ایشون هرگز نقدی به سیاست و مذهب نداشتن و فقط سعی کردن مسخره کنن و فحش بدن

کدوم آهنگ ایشون نقد داشته؟ همه ش توهین های جنسی و تمسخر سیاستمدارها و اسم هایی که در دین و مذهب عنوان میشه.

هرگز نمیشه خارج از اثر حرف زد و توی اثر فقط فحش داد.

درکل جدا از بحث های سیاست و مذهب ایشون کلا بجای نقد کردن فقط از الفاظی مثل وودی آلنت تو حلقم، مداح دوزاری، گوریل بنفش انگوری، سور استفراغ (تمسخر سور اسرافیل فرشته آخر زمان)، دکی نوری زاده، عمو کریس

حالا این نوع الفاظ بد هستن یا خوب؟

ببینید دوستان وقتی کسی دم از دموکراسی میزنه و میگه رپرهای دیگه لومپن هستن و میخواد به کل بگه باید مذاکره کرد نه دیس پس چرا خودش همیشه دیس میکنه و هیچوقت 2کلام حرف منطقی اونجوری که خودش همیشه ازش دم زده نخونده؟ پس آیا زده زیر حرفهای خودش؟ آیا این شخص دچار کرم سیاسیه؟ یعنی میگه هرچیزی که سیاسی باشه میتونی بهش هرچی میخوای بگی اما بقیه چیزها نه!؟

مثلا الان کسی بگه شاهین نجفی پدرسوخته ناگهان خودش و حجم بالایی از طرفدارهاش حمله میکنن که تو یک لومپنی و اهل مذاکره نیستی و ... اما خود شاهین نجفی حق داره توی آهنگ "باما" به نوری زاده بگه پدرسوخته!

حرف من اینه ایشون موضع گیری هاش مشخص نیست و حتی به نقد صحیح هم حمله میکنه نمونه ش هم دیدیدم توی فیس بوک چه حرفهایی در مورد هیچکس و بهرام زد وقتی که دید دارن آهنگش رو نقد میکنن که ضد زنه تازه اونم با استدلال!

خب..

ایشون توی تلگرام ویس گذاشتن که واقعه کربلا یا همون عاشورا یک ماجرای طنزه! و خنده داره که دو گروه عرب که باهم فامیل بودن باهم میجنگن!! عزیزان جان مادرتون موضع گیری هارو بذارید کنار و با دقت نگاه کنید، مگه میشه کسی که اینهمه ادعای روشن فکری و حقوق بشری داره بگه که کشته شدن آدمها اونهم حداقل یک نوزاد، کار طنزیه!! چه طنزی در این مسئله وجود داره؟!!!!!

ایشون توی آهنگ ممد نوبری  بریده شدن سر بچه ها توی کربلا رو با فحش جنسی یکی میکنن و همچنین کسی که برای عده ای تشنه رفته بود آب بیاره. تمااااااام مسائل رو بذاریم کنار و با دقت ببینیم که این مسئله یعنی چه؟! اگر ایشون انقدر آدم دقیقی هستن که به زمین و زمان ایراد میگیرن و دم از منطق میزنن باید جوابی برای این حرفاشون داشته باشن وگرنه طرفداراشون هم مثل خودش بی منطق میشن.

برای مثال به این مطالب بی منطقی که ایشون گذاشتن نگاه کنید:

ایشون تناقض های زیادی داره اما میخوام قبل از تعریف تناقضها در مورد ماجرای آهنگ "نقی" که ایشون خوندن توضیح بدم.

حواشی آهنگ نقی

دوستان ماجرا از این قراره که یک پیج ساده در فیس بوک توسط عده ای ساخته میشه که توش کاریکاتورهای توهین آمیز کشیده میشه با لیاس های سبز عربی و با شمایلی مثل شمشیر دوشاخه و اینها که همه رو یاد شمایلی که از امام ها تعریف شده میندازه. اسم این پیج "کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان" هست که اینها بصورت خیلی بی ادبانه صورت های مسخره و زشت درست میکردن با لباس های عربی و مینوشتن که مثلا این کاریکاتور امام هستش. ببینید دوستان تمام موضع گیری های مذهبی و سیاسی و ... رو بذارید کنار و با دقت ببینید جریان از کجا آغاز شد. این پیج خیلی شدید هرچی دم دستش بود که میتونست مسخره باشه رو توی کاریکاتورهاش استفاده میکرد. از خر شرک گفته تا ویدئوهایی که یک نفر لباس عربی پوشیده و یک شیشه مشروب دستشه و میرقصه و همه دست میزنن میگن نقی نقی نقی!

عزیزان تمام موضع گیری هارو بذارید کنار، خدا وکیلی اصلا به عنوان یک شخصیت توی تاریخ، اصلا یک شخصیت معمولی، وقتی کسی اینکارهارو نمیکرده چرا باید اینکارو کرد؟ یعنی هیچگونه نقد صحیحی به شخصیت نمیکنن و فقط دارن مسخره بازی در میارن که اونهم جالبه کارهایی که خودشون میکنن. یعنی مشروب خوردن رو خودشون انجام میدن و برای اینکه یک شخصیت رو بهش حمله کنن لباس عربی میپوشن و میگن ما مثلا همون شخصیم!! این یک نقد ضعیف و سطحی و پیش پا افتاده هم نیست و صرفا یک مسخره بازیه. چون اون شخصی که سعی میکنن بهش آسیب بزنن اصلا کاری به این افراد نداشته و اینکارهارو هم نمیکرده و اصلا اون لباس ها و حرکات هم مال این شخص نبوده و مثل تعذیه خوندن که کسی لباس یک امام رو میپوشه و نقشش رو بازی میکنه اون نمیشه پس کس دیگه هم که داره تو اون لباسها مسخره بازی درمیاره در نهایت اون شخصی که داره اون وسط میرقصه خودش هست نه یک امام!

حالا اینارو گفتم که بگم اینجور نقدها رو هرگز در مورد هیچ شخصیتی چه معمولی چه مذهبی چه سیاسی چه تاریخی چه هنری و.... نپذیرید.

خب

این پیج وقتی که فعالیتش رو شروع میکنه مسئله به گوش کسی میرسه و عصبانی میشه و میره پیش مراجع تقلید و میگه فتوایی بدید برای اینکه کسی توهین نکنه دیگه

فتوا هم خیلی کلی نوشته میشه برای هرکسی توهین کنه به امام ها

حالا جالب اینجاست دقیقا 2هفته بعد از این فتوا ناگهان شاهین نجفی یک آهنگ میده به اسم "نقی" تا خودش رو وصل کنه به اون پیج و بتونه اون فتوا رو به خودش ربط بده! ناگهان کلی رسانه ماهواره ای و اینترنتی این ماجرا رو پخش میکنن که آقا آهنگ این شاهین نجفی باعث شده فتوای مرگش رو بنویسن! شب هم ایشون مصاحبه کرد با بی بی سی فارسی که من توهین نکردم و اینها از اینکه من سیاسی میخوندم میترسیدن و الکی برام فتوا نوشتن!! و من هیچگونه توهینی نکردم.

اینجا بود که هرچی شبکه سیاسی بود دست به دست دادن که این ماجرا رو بزرگ کنن و همین شد که دیگه توی ایران هم واکنش های مختلفی از مردم و شخصیت های سیاسی به راه افتاد و همونطور که ایرانی ها آدمهای حاشیه طلبی هستن که یک روز "دوشواری" رو معروف میکنن یک روز "کریم مسلمون نیستی" یک روز "فیلم لو رفته خانم بازیگر" و.....

خلاصه این ماجرا دیگه به همه جا کشیده شد! و کسی که مسلمون بود گفت این آدم کار کثیفی کرده و کسی هم ضد اسلام بود گفت کار درستی کرده!

حالا میخوام بهتون بگم که این آدم رو الکی بیشتر از این تحویل نگیرید. این آدم فقط یک خواننده ضعیفه نه بیشتر. چرا فکر میکنید که اگر فتوا مال این آدم بوده پس این آدم کله گنده س؟ مگه شخصیت های سیاسی باهات بد باشن یعنی گنده ای؟ سلمان رشدی که اینهمه ماهواره های مختلف راجبش تبلیغ کردن یک رمان نویس دوزاری بیشتر نیست که 100سال دیگه نمیتونه یک ورق رمان مثل کارهای جی.کی رولینگ بنویسه.

انقدر مسخره نگاه نکنیم به مسائل

حالا میخوام بگم شاهین نجفی حرفاش در مورد آهنگ نقی هم تناقض داره

این آدم گفت که من قصد توهین نداشتم که هیچ، اصلا این آهنگ در مورد دین نبود و در مورد سیاست بود مثل کالای چینی و.....!

سوالی که پیش میاد اینه که اگه این آهنگ راجب دین نبوده پس جلد کاور آهنگ چی میگه!!؟

و مسئله بعدی اینکه شاهین نجفی توی پادکستی به نام (ابتذال، رادیکال،هنرمند مستقل) گفتن که شما سیاسی بخونی کاریت ندارن اما اگه پاتو به سمته ریشه که دین هست ببری پاتو قلم میکنن!!!!!!!

خب ایجا خیلی تابلو داره لو میده که همه حرفهایی که قبلا در مورد این آهنگ زده بود دروغه

بعد اگه ایشون در آهنگ نقی هیچ حرفی در مورد دین نزدن پس این پستشون توی تلگرام چیه که با بی منطقی تمام چی رو به چی ربط دادن و زیرش هم عکس همون جلد آهنگ نقی رو گذاشتن:

مسئله دیگه جایزه صدهزار دلاری برای سر شاهین نجفیه که توسط وبسایتی به نام شیعه آنلاین گذاشته شد

حالا اینکه یک وبسایت که ما نمیشناختیم چجوری یهو اون وسط این کار پرحاشیه رو کرد به کنار مسئله دیگه اینه که این وبسایت چندوقت پیش به علت بدهی که نتونسته بود هزینه خرید دامین رو بده حذف شد!! یعنی ماجرای صدهزار دلار چی میشه؟

و از همه بدتر این آدم داره با این فتوا توی آلمان و جاهای مختلف مصاحبه میکنه و آبروی ایران رو میبره حتی وبسایت MTV که همیشه با مستندها و مصاحبه هاش سعی کرده ایرانی هارو بیچاره نشون بده و از مصاحبه این شبکه با عرفان در مورد خراب بودن ایران و همچنین با تی ام بکس در مورد موزیک ویدئو فاجعه ی تهران مال ماست که توش ایران رو به شکل فقیرونه نشون میداد مصاحبه کردن معلوم بود که 1 آهنگ و خواننده خوب ایرانی هرگز توسط این شبکه ها و وبسایت هاشون معرفی نمیشه. میرن سراغ ضعیفتر ها و حواشی هاشون.

و اگر روزی شاهین نجفی جهانی هم بشه با همین فتوا هست چون هرکجا میره توی هر مصاحبه داره پز این فتوا رو میده و میگه این رو برای من صادر کردن !

تناقض های مختلف

شاهین نجفی کسی بود که هنر قویی نداشت و سیاسی خوند و توسط رسانه های سیاسی حمایت شد از بی بی سی فارسی گرفته تا دویچه وله و صدای امریکا و منوتو و هچنین پیج وبسایت های پولی مثل رادیوفریاد و بیست رپ و ازهمه بیشتر بیاتورپ.

بعد اینهمه سال تعریف و مصاحبه و... (من 200تا مصاحبه از شاهین نجفی دارم!!!! از تعداد آهنگهاش بیشتره) اومد و گفت که ما مستقل اومدیم بالا و بی بی سی رو دیس کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

گفت: ما را به حال خودمون بذار ما را چه به صدای دولت انگلیس!!!!   

بعد در مورد وبسایتها گفت که من آهنگمو به  هیچ سایتی نمیدم! در صورتی که پشت صحنه جیبهاشونو پر از پول کرده بود من ویدئهایی دارم که توش شاهین نجفی داره از یاشار رپفا که یکی از مخرب ترین ادمین های سایت رپ پارسی بود و شخصی مثل ساسی مانکن رو معروف کرد تعریف میکنه که خیلی زحمت میکشی برای رپ!

کافیه برید تلگرام و ببینید که این آدم چقدر پستهای سایت رادیو فریاد رو اشتراک گذاری میکنه و اونها توی نقد آهنگ رپری میگن که از شاهین نجفی تقلید کرده یا حمایت یا دیس!!!! واقعا رادیو فریاد نقدهاشون افتضاحه.

بیا تو رپ هم که سلطان حاشیه ساختنه و ایشون رو تا میتونه ساپورت میکنه و تمام طرفداراش اونجا هستن.

بیست رپ هم گفت مارو دستگیر کردن برای اینکه آهنگهای شاهین نجفی رو روی سایتمون داریم! و هنوزم سایتشون پابرجاست و آهنگهای نجفی هم هست توش!!! همین سایت سر آهنگ "شر اعظم" کلی حاشیه ساخت که این آهنگ ماسونیه و براش ویدیو درست کرد تا بین مردم پر بشه که شاهین نجفی شیطان پرسته تا بعدا شاهین نجفی بیاد و بگه که اینکار حکومت ایرانه!!

شاهین نجفی توی مصاحبه با برنامه پارازیت میگه که من فقط یک موزیسین هستم و بقیه ش هرچی که مردم میگن توهم هستش! بعد توی مصاحبه با اردلان روزبه که اونهم فقط هرچی که سیاسی باشه رو حمایت میکنه حتی متین دوحنجره رو!! میگه که خواننده مثل فحش میمونه! من فقط یک کنش گر هستم!

توی مصاحبه با شب آواز شبکه منوتو که گفتم حمایتش میکنن میگه که هنر برای هنره اما ما مجبوریم بخاطر شرایط بد اجتماع راجبش بخونیم، بعد توی پادکست (رادیکال؛ابتذال،هنر مستقل) میگه هنرمندی که میگه هنر برای هنره حرفش تو خالی و غیر عقلانیه و هنری که سیاسی نباشه بی شعوره!!

از اول شروع کاریش هروز یک مدل لباس و مو برای خودش درست میکرد و توی مصاحبه با سایت برگ موزیک که بازهم از حمایت کنندگان شدیدش بودن  میگه من مدل مو و لباسمو واسه این عوض میکنم که پلیس آلمان گفته اینکارو کن تا نتونن پیدات کنن!!!!!!!!!

او برای اینکه بتونه بچه های شهرستان رو جذب کنه به زبان های کوردی و لوری و ترکی بصورت غیر فنی و قاطی پاتی توی آلبوم های مختلف بصورت درهم خوند! و گفت توی جامعه ی ما به لهجه های مختلف میخندن و این کار پستی هست اما خودش توی آهنگ "با ما" لهجه گیلکی رو مسخره میکنه که عجیبه با اینکه خودش گیلکی هست و همیشه میگه که به ما بی احترامی شده

او در آهنگ پریود از کارگردان سیاسی ساز به نام "جعفر پناهی" حمایت میکنه و دوبار هم در دو مصاحبه از "بهمن قبادی" اما مسئله اینجاست که کارگردان بزرگی به نام عباس کیارستمی به این دو فیلمساز نقد داشته و میگه اینها فیلم های خیلی ضعیفی میسازن و حتی موضوعاتشون رو هم به چالش میکشه و بعد اینکه کیارستمی میمیره شاهین نجفی میره سخنرانی میکنه و میگه فرق کیارستمی رو با حاتمی کیا بدونید! یعنی اینجا دقیقا داره برعکس حرفش رو میزنه که میگفت "هنری که سیاسی نباشد شعور ندارد"

تو مصاحبه با برنامه تهران ریویو میگه ما آقاسی زیاد داشتیم اما فرهاد بود که یدونه بود و موند. فرهاد دیوانه ای مثل منو آورد منم صدتا دیوانه تر از خودمو میارم. بعد تو آهنگ تو حلقم برای اینکه لاتها حال کنن برای کوبیدن قشر مرفح میگه شما بدید که از آقاسی و جواد یساری بدتون میاد و بتهوون گوش کردن قشر مرفح رو ایراد میدونه.
توی همون مصاحبه میگه وقتی کسی به من میگه با آهنگت حال میکنیم بهش میگم بیخود میکنی، با درد من حال میکنی؟ باید بزنی تو سرت که هنوز همچین مضخرفاتی هست و من دارم میخونم راجبش.. و میگه قرار نیست شما یک مشت طرفدار هورا کش باشید!!
بعد کنسرت میذاره همه توش هورا میکشن و میرصن! بعد تو تلگرام میگه مخاطب باید رادیکال باشه!! اگه آهنگو گوش میکنی و حال نکنی و باهاش نرقصی که نمیشه!! کار ما موسیقیه و اگه کلتون با آهنگ بالا پایین نمیره ضبطتون رو ببنید بذارید کنار!!!
جایی که لاتها رو میخواد جذب کنه میگه بیفستراکانوف خوردن اخه و من کله پاچه میخورم اما جای دیگه فاز روشنفکری برمیداره و با دلسوزی تمام میگه از ترس گوسفند و اتش گوشتش در آش متنفره!

ایشون قبلا گفتن که من سیاسی نمیخونم و اینا فقط راجب زندگی هست اما جالبه که تو همون پادکست هنرمند مستقل میگن شما میخواید ببینید چه هنری خوبه و چه هنری بده ببینید چه چیزی سیاسی هست و چه چیزی سیاسی نیست. اگر سیاسی نبود تو خالیه و از روی شکم سیری انجام شده!

دوستان همه ی ما اشتباه و تناقض داریم اما شاهین نجفی چیزی جز اشتباه و تناقض نداره و بهشون افتخار هم میکنه!

ایشون هرگز موزیسین حرفه ای نبودن و فقط از شرایط اجتماع استفاده میکنن و نمیتونن تاثیرگذار باشن چون طرفداراشون فقط آهنگ گوش میکنن و پز میدن و به عقاید دیگران توهین میکنن

نگاه اونها به هنر اینه که هرچیزی سیاسی باشه خوبه و هرچیزی سیاسی نباشه بده و واقعا از مرحله پرت هستن.

من دلم برای کسایی که تتلو گوش میکنن و راه رو عوضی میرن نمیسوزه! من دلم برای کسایی میسوزه که شاهین نجفی گوش میدن و عوضی راه میرن. اونها دنبال هنر درستن اما راه غلط رو پیدا کردن و فکر میکنن هنر یعنی اون کارهای سطحی ضعیف و از نظر سیاسی هم فکر میکنن که این آدم واسه خودش قدرتی داره!

 

برچسب‌ها: شاهین نجفی , بیوگرافی شاهین نجفی , shahinnajafi , shahin najafi , shahin najafi 666 , shahin najafi radikal , شاهین نجفی مقاله , نقد شاهین نجفی , مقاله شاهین نجفی , تحلیل شاهین نجفی , شاهین نجفی کیست , بیوگرافی شاهین نجفی , حواشی شاهین نجفی , آهنگ نقی شاهین نجفی , شاهین نجفی آهنگ نقی , در مورد آهنگ شاهین نجفی نقی , شاهین نجفی را بهتر بشناسیم , زندگینامه شاهین نجفی , شاهین نجفی بیو , شاهین نجفی مصدق , شاهین نجفی شاهینم , شاهین نجفی بی بی سی , شاهین نجفی نقد , نقد آهنگ شاهین نجفی , تحلیل آهنگ شاهین نجفی , دیس شاهین نجفی , در مورد شاهین نجفی , نظر در مورد شاهین نجفی , نظر شاهین نجفی در مورد , شاهین نجفی ایران , شاهین نجفی زهرآب , شاهین نجفری زهراب , shahin najafi zahrab , shahin najafi diss , diss shahin najafi , shahin najafi rock , شاهین نجفی صدای امریکا , شاهین نجفی آلبوم , shahin najafi logo , لوگو شاهین نجفی , شاهین نجفی ترامادول , shahin najafi tramadol , آلبوم های شاهین نجفی , دانلود اهنگ شاهین نجفی , همه چیز در مورد شاهین نجفی , ,

موضوعات مرتبط: نقد و بررسی , ,

|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17


دانلود چند مصاحبه کمیاب
پنج شنبه 4 آذر 1395 ساعت 15:46 | بازدید : 1419 | نویسنده : Ariyan Kabiri | آرین کبیری | ( نظرات )

امروز براتون چنتا مصاحبه کمیاب آوردم که شاید کمتر شنیده شدن

اولی مصاحبه صوتی علی سورنا که برای سایت ضعیف و قدیمی میکسفا بوده

دانلود مصاحبه علی سورنا

دومی مصاحبه تصویری با هیچکس در دانشگاه کلگری که با کیفیت 3gp برای موبایل براتون گذاشتم

تو این مصاحبه هیچکس محافظه کار برای اینکه به مردمی که نگاه سیاه و سفید دارن و قدرت مستقل فکر کردن رو ندارن ثابت کنه آدم فهیمی هست رفته به دانشگاه برای صحبت. جالب اینجاست افراد حاضر در جلسه که همون دانشجوها هستن در حد جلبک دریایی از موسیقی Rap سر در نمیارن و فقط میخندن و راجب ساسی مانکن و شاهین نجفی از هیچکس سوال میپرسن و همونطور که خودتون هیچکس محافظه کار رو میشناسید حسابی قرمز میشه و نمیدونه چی بگه از عصبانیت و خلاصه کسی که سوالارو داره میپرسه کلی مضخرف میگه و به نظرم دیدن هیچکس توی این شرایط خیلی خنده داره.

نکته: ممکنه این مصاحبه رو قبلا نصفه دیده باشید چون این مصاحبه از دو زاویه فیلم برداری شده که یکی از اون مصاحبه ها کامل بود که همین نسخه 1 ساعت و 13 دقیقه ای هستش.

دانلود مصاحبه هیچکس

مصاحبه بعدی پادکست نوروزی وبسایت قدیمی تیریبون هست که در زمان اوج خالتوری بازی توی رپ انجام شد با بسیاری از رپرهای خوب و بد و متوسط مختلف. از عرفان و سوگند و خشایار و تهم گرفته تا بنیامین و تنبه 10 و بابک تیغه و تهی و........... خیلی ها هستن و آخرین نفر یاس هست که البته مصاحبه نکرده و فقط عیدو تبریک میگه!!!

دانلود پادکست تیریبون

و اما آخرین فایلی که براتون آماده کردم که به نظرم خیلی مهمه با اینکه بصورت مستقیم به رپ ربط نداره

این یک فایل تصویری بازهم با کیفیت موبایل هست از برنامه هفت که میزگرد آسیب شناسی سینمای اجتماعی هستش

دقیقا اتفاقاتی که توی رپ اجتماعی افتاد داره توی سینمای اجتماعی میفته و صحبت های خیلی خوبی توی این قسمت کردن که به نظرم دیدنش برای ما که علاقمند به نقد و شکافتن هستیم خیلی مفیده.

دانلود میزگرد آسیب شناسانه سینمای اجتماعی

 


موضوعات مرتبط: مصاحبه ها , ,

|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 461
بازدید دیروز : 416
بازدید هفته : 877
بازدید ماه : 3991
بازدید کل : 507107
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 416
تعداد آنلاین : 1

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 106
:: کل نظرات : 416

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 461
:: باردید دیروز : 416
:: بازدید هفته : 877
:: بازدید ماه : 3991
:: بازدید سال : 17867
:: بازدید کلی : 507107